×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
قطار سال 95 به گیلان می‌رسد

trainمدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه 90 درصد زیرسازی راه‌آهن مسیر قزوین‌ ـ‌ رشت انجام شده است، گفت: 40 درصد در این مسیر ریل‌گذاری شده است.

شعبانعلی خاوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت ساخت پروژه ملی راه‌آهن گیلان اظهار کرد: تاکنون 90 درصد زیرسازی راه‌آهن قزوین‌ـ‌ رشت انجام شده است.

وی از ریل‌گذاری 40 درصد مسیر راه‌آهن قزوین‌ ـ‌ رشت خبر داد و گفت: راه‌آهن قزوین‌‌ ـ رشت به طول 165 کیلومتر است که قطار مسافری با ظرفیت سه میلیون و 800 هزار نفر در سال با سرعت 160 کیلومتر در این مسیر تردد می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان مسیر مذکور را محل تردد قطار باری عنوان کرد و افزود: برای این مسیر قطار باری با سرعت 120 کیلومتر و جابه‌جایی و حمل 10 میلیون تن بار در سال طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه برای راه‌آهن گیلان 700 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: امسال 280 میلیارد تومان در قانون بودجه برای راه‌آهن اعتبار گذاشته و برای سال آینده نیز 350 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

خاوری درباره زمان راه‌اندازی راه‌آهن قزوین‌ـ‌رشت یادآور شد: در صورت اختصاص اعتبارات مذکور سال 95 سوت قطار قزوین ـ‌رشت در گیلان به صدا در می‌آید.

وی با اشاره به ساخت مسیر راه‌آهن قزوین‌ ـ‌ رشت‌ ـ‌ انزلی‌ ـ آستارا، خاطرنشان کرد: ساخت راه‌آهن قزوین‌‌ ـ رشت‌ ـ بندرانزلی‌ ـ‌ آستارا از دستاوردهای سفر هیئت دولت به گیلان است و با اتمام محور قزوین‌ ـ‌ رشت بلافاصله احداث آن انجام می‌شود و از اکنون اقدام‌هایی در این زمینه در حال انجام است.

این مسئول راه‌آهن قزوین‌ـ‌ رشت را از ایستگاه رشت به دو شاخه رشت‌ ـ انزلی ذکر کرد و متذکر شد: این مسیر تا انزلی به طول 41 کیلومتر و در محور راه‌آهن رشت‌ ـ‌ آستارا به طول 165 کیلومتر تقسیم می‌شود.

وی احداث راه‌آهن قزوین‌ـ‌رشت‌ـ‌بندرانزلی‌ـ‌آستارا را به دلیل موقعیت بسیار مناسب و خوب دارای توجیه اقتصادی بالایی دانست و یادآور شد: این پروژه بهترین مسیر برای اتصال کریدور شمال‌‌- جنوب و شرق‌ ـ‌ غرب است.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.