×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
کتاب و کتابخوانی خاستگاه جامعه اسلامی باشد

به گزارش میرزا کوچک نیوز، حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقی، امام جمعه صومعه‌سرا ظهر امروز(10خرداد) در جلسه انجمن‌ کتابخانه‌های صومعه‌سرا در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: بهترین زمینه عالم شدن نشستن پای صحبت عالمان است.

 وی با بیان اینکه برخی  عالمان گویا و برخی عالمان خاموش هستند، افزود: عالم خاموش کتاب‌های هستند که در تمام ایام می‌توان از آنها بهره برد.

 امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی خاستگاه جامعه اسلامی باشد، گفت: مقام معظم رهبری وظیفه کتاب و کتابخوانی و مطالعه را به عهده ما گذاشته است.

 حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: هر هفته در نماز جمعه یک کتاب برای تشویق مردم به کتابخوانی معرفی می‌شود تا بیشتر رو به سوی مطالعه آورند.

 وی با بیان اینکه مردم باید از عالمان خاموش استفاده کنند و دانا گردند، خاطرنشان کرد: برای ایجاد یک ملت دانا باید پای عالمان نشست.

 گسترش فرهنگ و اندیشه کتابخوانی در صومعه‌سرا

در ادامه حسین اسماعیل‌پور، فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه کتابخانه‌ها ومسائل مربوط به آن نیاز به یک بازنگری دارد، اظهار کرد: روند شاداب سازی پنج کتابخانه شهرستان باید دنبال شود.

 وی ببا بیان اینکه روند فعالیت‌ کتابخانه‌های صومعه‌سرا مطلوب است، افزود: مدیرکتابخانه‌های عمومی شهرستان صومعه‌سرا از مدیریت خوبی برخوردار است و کارها را به درستی انجام می‌دهد.

 فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه این شهرستان دارای مدیران تحصیل‌کرده است، گفت: امسال نیمی از بودجه کتابخانه‌ها از تملک و دارایی پرداخت می‌شود.

 اسماعیل‌پور با بیان اینکه فرهنگ و اندیشه کتابخوانی باید گسترش داده شود،تصریح کرد: باید به جایی برسیم که دغدغه مردم شهرستان در جمله چرا کتاب نمی‌خوانم خلاصه شود.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.