×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
استقرار پایگاه حفاظت از اراضی در تنیان/ زیرساخت آب شرب صومعه‌سرا مستلزم اصلاحات است

«ابراهیم انصاری» ظهر امروز(سه‌شنبه، 3تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: هفتم تیرماه سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

دادستان صومعه‌سرا با بیان اینکه آیت‌الله بهشتی در زمان انقلاب در تدوین قانون اساسی نقش برجسته‌ای داشت افزود: دوران بعد از انقلاب اسلامی که قانون اساسی به رای گذاشته شد یک سری اصولی را برای هر یک از قوا در همین قانون پیش‌بینی کردند.

وی با بیان اینکه از اصلِ 156 قانون اساسی، اصول مربوط به قوه قضاییه در واقع تدوین شد گفت: در اصلِ 156 یک سری اصول کلی، قانونگذار مد نظر قرار داده که راهنما و چارچوب کلی قانون قضا است و در پنج بند وظایف کلی قضا را بیان کرده است.

انصاری با اشاره به اینکه بند اول قانون اساسی رفع خصومت را بر عهده دستگاه قضا قرار داده است تصریح کرد: حقوق عامه از همان اول مدنظر قانون اساسی بوده است، که مدتی توجه جدی به بند دوم نمی‌شد اما در سال‌های اخیر دستورالعمل‌های مربوط به بند اصل 156 در بخشنامه آیین نامه از سوی ریاست قوه اجرا شد.
دادستان صومعه‌سرا با بیان اینکه  از دهه 1280 دادستانی و مدعی العمومی وارد سیستم تقنینی شد خاطرنشان کرد: در دستورالعمل حقوق عامه در واقع برای دادستان تمام حدود و اختیارات دخالتگر در حوزه اجرایی را قرار دادند.

وی نظارت بر حسن اجرای قوانین را در بند سوم اصلِ 156 دانست و اظهار کرد: دراین اصل می توان بر ادارات نظارت کرد که وظایف خود را درست انجام می‌دهند یا خیر.

*تشکیل کمیته حفظ ذخایر جنگلی در صومعه‌سرا

انصاری با اشاره به اینکه از باب حقوق عامه یک سری اقداماتی را انجام دادیم که بیشترین آن به حوزه طبیعت اعم از محیط زیست، منابع طبیعی و اراضی کشاورزی بر می‌گردد افزود: برای تغییر کاربری کمیته‌ای با حضور اداره آب، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی تشکیل داده‌ایم که به صورت هفتگی از مناطق روستایی که تغییر کاربری داده‌اند بازدید به عمل می‌آید.

دادستان صومعه‌سرا گفت: اگر شخصی در اراضی زراعی خارج از محدوده طرح هادی اقداماتی انجام دهد که منجر به تعییر کاربری شود ما یک نماینده معرفی می‌کنیم تا تغییر کاربری فوری از بین رود و به حالت قبل برگردد.

وی با بیان اینکه امسال کمیته‌ای متشکل از منابع طبیعی، محیط زیست، شهرداران و اعضای شورای تامین در راستای حفظ ذخایر جنگلی تشکیل داده‌ایم تصریح کرد: برای این کمیته یک دبیرخانه تعریف کرده‌ایم که موضوعات را رصد می‌کند.

انصاری با بیان اینکه ما یک محدوده وسیعی از منابع طبیعی در سطح شهرستان داریم خاطرنشان کرد: جنگل‌های خوبی هم در شهرستان داریم که اگر از آنها حفاظت نکنیم در آینده همین جنگل هم نخواهیم داشت، جنگل و تالاب اکسیژن ما هستند و باید در حفظ آن کوشا باشیم.

دادستان صومعه‌سرا با اشاره به قاچاق چوب در تنیان اظهار کرد: قرار شده با هماهنگی‌های منابع طبیعی و بسیج، «پایگاه حفاظت از اراضی» در آن منطقه مستقر شود تا نظارت بر حامل‌های چوب را داشته باشد.

* زیرساخت آب شرب صومعه‌سرا مستلزم اصلاحات است  

وی با اشاره به اینکه آب شرب مجموعه شهرستان از کیفیت مطلوب برخوردار نیست افزود: قرار است از سایت باغبانان برای حدود 20 روستای تولم‌شهر لوله‌گذاری انجام شود که در این صورت آب شرب مطلوب دریافت کنند.

انصاری با اشاره به اینکه متاسفانه بین اداره آب و گاز در محل اجرا اختلاف وجود دارد گفت: مکاتبه‌ای با مدیران کل داشتیم تا مشکلات موجود برطرف شود.

دادستان صومعه‌سرا با بیان اینکه خیلی از روستاها بحث تصفیه آب را ندارند تصریح کرد: زیرساخت آب شرب مستلزم اصلاحات است زیر لوله‌های آب بعد از گذشت زمان رسوب می‌کنند و فرسوده می‌شوند و باید تعمیر مربوط به اصلاح شبکه را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در سطح شهری هم جابجایی یک سری از تیربرق‌ها مطرح شده که امسال پیگیری کرده‌ایم خاطرنشان کرد: این جابجایی‌ها با هماهنگی شهرداری و اداره برق برای جلوگیری از خطرآفرینی جانی و مالی انجام می‌شود.

انصاری با اشاره به سدّ معبر مغازه‌داران صومعه‌سرا اظهار کرد: شهر صومعه‌سرا بافت شهری خالص ندارد یبکه بافتش شهری و روستایی است و عده‌ای پیرزن و پیرمرد برای فروش محصولات محلی خود در گوشه و کنار این شهر در حال فروش محصولات هستند که آنها برای سد معبر مدنظر ما نیستند بلکه هدف اصلی ما مغازه‌دارانی هستند که اجناس خود را فراتر از مغازه در سطح خیابان پهن کرده‌اند.

دادستان صومعه‌سرا افزود: با هماهنگی شهرداری تا کنون چند مغازه‌دار اجناس خود را از سطح خیابان جمع کرده‌اند و مابقی هم اگر نیاز به جای بیشتری دارند بهتر است مغازه بزرگتری تهیه کنند.

*قیمت مصوب مرغ در صومعه‌سرا ۱۲۹۰۰ است

وی با بیان اینکه با گشت‌های مشترک از بازار نظارت به عمل می‌آید گفت: یکی از موضوعات مهم در سطح شهرستان قیمت مرغ است با توجه به اینکه این شهرستان قطب تولید مرغ است، باید نفع آن به مردم هم برسد.

انصاری با بیان اینکه در سال گذشته 190 مرغداری در سطح شهرستان فعالیت می‌کردند اما قیمت مرغ این شهر از شهرهای دیگر بیشتر بود تصریح کرد: به همین دلیل قیمت مرغ مصوب در شهرستان قبل از عید 12 هزار و 900 اعلام شد تا مرغ‌فروشی‌ها بیشتر از این قیمت نتوانند مرغ را به فروش برسانند.

دادستان صومعه‌سرا با اشاره به حرکت دسته‌جمعی موتورسواران در این شهرستان خاطرنشان کرد: این عمل سبب خطرآفرینی می‌شود و اگر چنین مواردی دیده شود حتما برخورد صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پایین آوردن فنر خودرو هم جرم محسوب می‌شود و در تصادفات دخیل است اظهار کرد: مکاتبه‌ای که با پلیس راهور داشته‌ایم، این ماشین‌ها به پارکینگ می‌رود و در همان پارکینگ باید به حالت اولیه برگردد تا خارج شود.

انصاری با بیان اینکه پارک‌های شهرستان وضعیت مطلوب ندارند و حداقل امکانات رفاهی در آنها دیده نمی‌شود افزود: پارک‌ها به جای اینکه محل حضور خانواده‌ها باشد به مکانی برای حضور اراذل و اوباش تبدیل شده است.

دادستان صومعه‌سرا با بیان اینکه مجموعه دادسرا در سال 98 حدود هشت هزار و 208 پرونده داشته  و برای 22 هزار و 625 نفر ابلاغ صادر شده است گفت: برای شهر صومعه‌سرا این میزان پرونده بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه میزان آمار پرونده‌های سرقت در سال گذشته یک هزار و 700 پرونده است تصریح کرد: یک هزار و 250 پرونده مربوط به توهین و دعاوی، یک هزار و 70 پرونده برای ضرب و جرح، یک هزار و 41 پرونده مربوط به شکایت تهدید و 670 پرونده برای تصادفات بوده است.

منبع خبر : شبستان

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.