×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
جوان گیلانی با اختراعاتش صنعت خودرو متحول کرد

به گزارش میرزاکوچک نیوز-مائده فلاحتکارضیابری؛

از گذشته های دور تا کنون همیشه انسان برای اینکه در شرایط آسوده و هدفمند زیست کند دست به اختراعات و ابداعات بزرگی همچون اختراع برق، تلفن، تلویزیون، نانو، فیزیک، شیمی و … زده است.

در آموزه های دینی هم به آموختن علم و دانش و تفکر سفارش های ویژه ای شده است به گونه ای که پیامبر مکرم اسلام(ص) فرموده‌اند، “علم را بجویید حتی اگر در چین باشد”، این حدیث این مفهوم را می رساند که ما باید هر چند با مشقت و سختی همیشه جوینده علم و حقیقت باشیم.

بر آن شدیم تا با یکی از جوانان نخبه و مخترع گیلانی که با اختراعات متعدد خوش درخشیده است، هم‌صحبت شده و از تجربیات ماندگار و شنیدنی این جوان چهره علمی استفاده کنیم.

محمد حسین درکه ، ۲۲ ساله و دانشجوی مقطع کارشناسی در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه قزوین است، وی توانسته با سن کم، گام‌های بسیار بزرگ بردارد.

این نخبه گیلانی با بیان اینکه از همان زمان کودکی به دنبال اختراع بودم افزود: در ۸ سالگی یک نمونه کوچک شده از آتش‌نشان های فرودگاه را اختراع کردم.

وی با بیان اینکه کیت هواگیری اتوماتیک xu7از اختراعات من است گفت: با این اختراع ،مشکل سوزاندن واشرسرسیلندر پژو پارس و سمند حل شده و دیگر واشرسرسیلندر نمی‌سوزاند.

درکه با اشاره به اینکه این اختراع حدود یک سال است که در حال تولید و نصب و فروش بر روی خودرو ها است تصریح کرد: این کیت تاییدیه علمی ثبت اختراع هم دارد.

این مخترع گیلانی با اشارزه به اینکه درب واشرگیری ریگلاژی جعبه فرمان از دیگر اختراعات من است بیان کرد: این محصول خلاصی و لقی فرمان خودرو های داخلی و جلوی ضررها و هزینه های بیشتر را می‌گیرد.

وی با بیان اینکه محصول مذکور هم دارای تاییدیه علمی ثبت اختراع است اظهار کرد: آرم بنز نورانی از دیگر محصولاتی است که اختراع کرده ام.

درکه با بیان اینکه محصول فوق قابلیت تغییر رنگ و داشتن هزاران افکت را دارد افزود: آرم بنز نورانی در شب برای زیبایی بیشتر خودرو های سنگین روشن می‌شود.

این نخبه گیلانی گفت: محصولات ما همگی نوین و برای اولین بار تولید شده است و صفر تا صد قطعات در ایران طراحی و تولید می‍شود و شرکت ما در این زمینه رقیبی ندارد چون محصولات ما تماما جدید و مختص خودمان است.

وی با اشاره به اینکه شرکت های داخلی مانند شرکت بی ام و و شرکت تیونینگ خودرو منصوری درخواست همکاری داده اند گفت: از آنجایی که محصولات ما جلوی ضررو زیان مردم را می‌گیرد و همین قضیه باعث ضررهای گسترده برخی اشخاص و شرکت‌ها و واردکننده های قطعه و مافیان خودرو می‌شود، برای اینکه تولید انبوه نداشته باشیم پیشنهاداتی داده‌اند و ما رد کرده ایم.

درکه با اشاره به اینکه یک اختراع جدیدی در حال ثبت بین المللی دارم که قرار است اتفاق بزرگی در سطح جهان در صنعت خودرو با این اختراع رخ بدهد بیان کرد: این اختراع در حدی است که از شرکت بی ام و با ما در ارتباط شدند و دعوت نامه فرستادند که در سمیناری، آن اختراع را معرفی کنم ولی به دلیل مسائل حقوقی و ثبت اختراع بین المللی دست نگه داشتم.

وی تصریح کرد: به امید خدا خبر های بزرگی در سطح بین‌المللی در راه است و تحول بزرگی در صنعت خودرو رخ خواهد داد.

این مخترع جوان بزرگترین مشکل تولید را، فشار تورم و ضعیف شدن توان اقتصادی مردم دانست و عنوان کرد: انتظاری از مسئولان ندارم چون چندین سال انتظار کشیدم اما اتفاقی رخ نداد.

وی خاطرنشان کرد: از ریس پارک علم و فناوری گیلان  مهندس باستی و رییس پارک علم و فناوری رودبار مهندس یوسفی و همه‌ی کسانی که تلاش کردند تا هدف های ما محقق شود تشکر و قدردانی دارم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.