×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
صومعه‌‌سرا منطقه‌ای زیبا، بکر، دل انگیز و نشاط آور در دل طبیعت

میرزاکوچک نیوز/ صومعه‌سرا، مائده فلاحتکارضیابری: شهرهای شمالی کشورمان به قدری زیبا و مفرح‌اند که خیلی وقت است تبدیل به یکی از اصلی ترین و اولین گزینه‌های مسافرتی برای مردمان کشورمان شده است.

 

به هر بهانه‌ای و تعطیلی همه بار و بندیل را جمع می‌کنند و راه یکی از شهرهای شمال را پیش می‌گیرند، یکی از این شهرهای زیبا و پر طرفدار شمالی در استان گیلان، شهر صومعه‌سرا است، برای این که این شهر فوق العاده زیبا را به خوبی بگردید و با جاذبه های آن آشنا شوید حتما این گزارش را بخوانید.

 

*تالاب‌های دیدنی صومعه سرا

چندین تالاب در این شهرستان وجود دارد که هر یک به نوبه‌ی خود از جاذبه های گردشگری صومعه سرا به شمار می‌آید، برای رسیدن به تالاب‌ها باید به سمت هنده خاله حرکت کنید؛ مسیر رسیدن به تالاب پر از دشت‌های سرسبز و سرحال، شالیزارها و درختان بلند بالا است، یکی از این تالاب‌ها، تالاب سیاه درویشان است که زیبایی محصور کننده‌ی مخصوص به خود را دارد و رودخانه‌هایی مانند ماسوله رودخان، قلعه رودخان و پسیخان به آن می‌ریزند. سیاه درویشان و نرگستان در ادامه‌ی تالاب بندر انزلی هستند و جزو مناطق تحت حفاظت محیط زیست می‌باشند. گفتنی است که هسته‌ی اولیه‌ی جنبش جنگل در روستای نرگستان شکل گرفته است.

تالاب‌های سیاه کِشیم، هندخاله، سلکه و سرخانکل از دیگر جاذبه های گردشگری صومعه سرا هستند که همگی نیز در امتداد تالاب بندر انزلی قرار دارند. به طور کلی همه‌ی موارد نام برده شده در این قسمت بخشی از تالاب صومعه سرا هستند. زیبایی مثال زدنی این تالاب در کنار امکان ماهیگیری و نکات دیدنی آن، باعث جذب کردن مسافران زیادی در فصول مختلف سال به خصوص بهار و تابستان شده است.

 

*مناره بازار

مناره بازار یا همان مناره آجری گسکر یکی از جاذبه‌های صومعه سرا است که از دوره حکومت سلجوقیان در این منطقه باقی مانده است، این مناره بسیار باشکوه و زیبا و همچنان راست قامت در راه جاده شاه عباسی نیز قرار گرفته است.

این مناره شبیه به مخروط است و قسمت بالایی آن به صورت دایره ای است، از ویژگی‌های معماری این بنا این است که هر چه به نوک ساختمان نزدیک می شویم، از قطر آن کم می شود.

اندازه ی مساحت این بنا بر روی زمین ۱۹ متر اسست و در قسمت‌های فوقانی آن به ۲.۳۵ سانتی متر می‌رسد، جالب است بدانید که ارتفاع این مناره در ابتدا ۳۰ متر بود اما، به مروز زمان به خاطر شرایط جوی و زلزله ارتفاع آن کم شد و امروزه تنها ۱۲ متر از آن امروزه باقی مانده است.

مناره این بنا با استفاده از ملات ساروج و آجر ساخته شده است و آجرهای آن مربعی شکل هستند، امروزه این مناره تبدیل به یکی از جاذبه‌های دیدنی صومعه سرا شده است و خیلی از کسانی که به این شهر سفر می کنند، از آن بازدید به عمل می آورند.

 

*منطقه تنیان، طبیعتی بکر و دست نخورده در صومعه سرا

یکی از جاذبه‌های صومعه سرا که بسیار زیبا و دیدنی است، منطقه ی تنیان است،این منطقه ی بزرگ و بسیار خوش آب و هوا از ۳ طرف خود به وسیله کوهستان در بر گرفته شده است.

عاملی که باعث شده تا تنیان امروزه به یکی از جاذبه های گردشگری این شهر و شما ل کشور در استان گیلان تبدیل شود این است که طبیعتی بسیار بکر و دست نخورده در خود دارد.

منطقه ی تنیان پر است از غارهای طبیعی، چشمه ها و رودخانه های زیبا و متنوع که بتعث شده اند تا هر کسی که می خواهد از هیاهو و شلوغی شهر خودش فرار کند، به این منطقه پناه ببرد.

 

*یکشنبه بازار صومعه‌سرا

یکشنبه‌بازار یکی از جاذبه های صومعه‌سرا است که برای همه مسافرینی که به این شهر سفر می‌کنند جذاب است، در این بازار محلی و معروف شمالی، مردم و ساکنین روستاها می‌آیند و محصولات خود را مستقیم و تازه ارائه می‌کنند.

این بازار امروزه لقب قدیمی ترین بازار از انواع بازارهای محلی استان گیلان است، شاخصه های معروف این بازار؛ بوی عطر سبزی‌های تازه محلی، ماهی تازه، ترشی، زیتون، غذاهای مختلف خیابانی و خلاصه هر عطر و بوی خاصی که بعدا شما را به یاد این بازار بیاندازد؛ است.

 

*حلوای ضیابری، رشته خشکار طاهرگوراب

حلوای ضیابری و رشته خشکار طاهرگوراب شیرینی‌های مخصوص شهرستان صومعه‌سرا هستند که مسافران می‌توانند به عنئان سوغات این 2 را خریداری کنند.

 

گفتنی است که صومعه‌سرا تا هر یک از شهرهای اطراف یعنی رشت، فومن، ماسال و بندر انزلی فاصله‌ی کمی دارد،  بنابراین، علاوه بر اینکه سفری شاد و آسوده به صومعه‌سرا خواهید داشت؛ می‌توانید با برنامه ریزی درست به شهرهای اطراف نیز سری زده و از جاذبه‌های گردشگری آن شهرها هم بهره‌مند شوید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.