×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 20 May , 2024
قلم و اسلحه

هدیه حاجتی:قلم وسیله ای است که بدون زخم زدن و آسیب رساندن، می تواند فردی را بکشد!
همانند اسلحه ای آماده ذهن رو هدف قرار داده،
گاهی بعضی از اسلحه و قلم ها در راه صلح و گاهی در راه جنگ استفاده می شوند.
یک اسلحه و قلم ، در دست همه جا می شود اما استفاده از ان کار هر کسی نیست . قلم و اسلحه گاهی چیزی را نابود و گاهی چیزی را خلق می کنند ؛ اسلحه گاهی در آسمان تیری را برای عروسی رها می کند و گاهی تیری در زمین برای ریختن خون کسی و در این حال است که می گویند هر گس اسلحه دارد یا شهید است یا قاتل!

قلم هم گاهی موجب خلق زندگی و گاهی با نفوذ در ذهن کسی می تواند او را بکشد .
یک اسلحه می تواند بی سر و صدا و در کمال ارامش با تیر هایی که در دل خود جای داده فردی را بکشد ، همان گونه که یک قلم می تواند با جوهر های وجودش که بر کاغذ می ریزد و با دانشی که دارد یک فرد را بکشد . قلم مبارزه های ذهنی و روحی و فکری انجام می‌دهد و قابل کنترل است ، اما اسلحه مبارزه جسمی انجام می‌دهد و از کنترل خارج ؛ البته تا به حال کتاب‌هایی با قلم نوشته شده‌اند که فردی را از گمراهی نجات داده است ،مانند : کتاب های آسمانی که موجب خلق دوباره بشریت شده‌اند همانند اسلحه‌هایی که مردم کشور مظلومی را از سلطه کشورهای استعمارگر نجات داده و دوباره به آنان فرصت شکل‌گیری و زندگی می‌دهد . از نظر من قلم و اسلحه دو برادر هستند ،هرچند تفاوت ظاهری و خصوصی دارند اما اگر از آنان به درستی استفاده شود موجب سربلندی جامعه‌ای و زندگی در آرامش را به آنان هدیه می‌دهد . همانطور که روناس آرا می‌گوید :” قلم و اسلحه هیچ تفاوتی ندارند مگر در دست ابلهی قرار بگیرند. ”

پایگاه خبری میرزا کوچک نیوز: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها : ,

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.