×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
کاهش 5 تا 10 در جه ای دمای هوای گیلان/آسمان گیلان بارانی می‌شود

محمد دادرس شامگاه جمعه در رشت با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان در ساعات آینده اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده فعالیت توده‌هوای ناپایدار از امروز در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه رگبار باران در ارتفاعات و دامنه‌های شرقی استان شدید پیش‌بینی می‌شود افزود: در روز شنبه احتمال رعدوبرق و تگرگ نیز در مناطق مستعد وجود دارد.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان با اشاره به ورود هوای خنک و بارشی از امروز به استان گفت: از ساعات آینده با تقویت هوای خنک و بارشی، ضمن کاهش پنج تا ده درجه‌ای دمای هوا و وزش باد، برشدت بارش‌ها نیز افزوده خواهد شد.

دادرس با بیان اینکه احتمال آب‌گرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها در روزهای آینده وجود دارد گفت: مردم در زمان وقوع رعدوبرق از استقرار در مزارع برنج و نواحی مرتفع، به‌ویژه باغات چای خودداری کنند.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان بیان کرد: بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی و مرغداری‌ها تمهیدات لازم را به عمل‌آورند.

دادرس با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را برای مقابله با مشکلات احتمالی به عمل‌آورند تصریح کرد: بخش‌های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، سازمان آب و منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، شرکت برق منطقه‌ای و توزیع برق، سازمان آتش‌نشانی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بندرها و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها اقدامات لازم را به عمل‌آورند.

وی با بیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد گفت: مسئولان با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم و توصیه‌های کارشناسی را صادر نمایند.

منبع خبر : فارس

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.