×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
یکی از موانع خصوصی سازی درکشور دولت است/ شرکت های دولتی پس از واگذاری وضعیت بهتری دارند

سیدکاظم دلخوش اباتری درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به صحبت های اخیر وزیر اقتصاد در خصوص موانع خصوصی سازی در کشور گفت:روند خصوصی سازی با چند مشکل در کشور مواجه است که یکی از این مشکلات، دستگاههای اجرایی و دولت است.

نماینده مردم صومعه سرا درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال های گذشته مشخص شده که هنوز نحوه واگذاری را یاد نگرفته ایم،افزود: خود بخش خصوصی نیز هنوز فعالیت درعرصه اقتصاد را به طور کامل آموزش ندیده است؛درحالی که باید با احصاء قوانین،آنجاکه لازم است به دنبال حقوق خودش برود، بدرستی این کار را انجام دهد.

دلخوش اباتری با اشاره به این که برای خصوصی سازی باید کار کارشناسی انجام داد، خاطرنشان کرد:به نظر می رسد که دراین زمینه با مشکل قانونی مواجه نیستیم بلکه قوانین کشور در این بخش کامل و متقن است اما بخش خصوصی باید تلاش خود را بیشتر کند.

وی در پاسخ به این سئوال که گفته می شود با بعضی از واگذاری ها شرایط بدتر شده است، تصریح کرد:بنده شرایط بدتری در شرکت های دولتی واگذار شده به بخش خصوصی مشاهده نمی کنیم بلکه به نظر می رسد که این شرکت ها از وضعیت بهتری برخوردار شده اند.

عضوهیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خصوصی سازی نه تنها از طریق افزایش بهره‌وری می‌تواند دولت را چابک‌تر کند،بلکه باعث استفاده بهینه از منابع نیز خواهد شد.

گفتنی است؛ “علی طیب نیا”، وزیر اقتصاد و اموردارایی گفته است که به نظر می‌رسد عزم جدی در رابطه با خصوصی سازی وجود ندارد و مقاومت‌ها از سوی مقامات ملی و محلی بسیار بالا است. من با تمام توان خودم در مقابل این مقاومت‌ها ایستاده‌ام.عده ای با خصوصی‌سازی‌ها مخالفت می‌کنند، اما باید به صراحت گفت که تفکر دولتی در مغز مدیران ما نهفته است و مدیران محلی و شهرستانی از این شرکت‌ها نفع می‌برند؛ چرا که شرکت دولتی یعنی منبع تولید رانت، سفر خارجی، عضویت در هیأت مدیره، حقوق نجومی، مَفسده و استخدام هر کسی که این افراد لازم دارند، به همین دلیل است که به جای هزار نفر در یک شرکت دولتی، پنج هزار نفر استخدام می‌شوند که این استخدام‌ها هم به اعتبار ارتباطات دوستی و فامیلی صورت می‌گیرد./

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.