×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
۱۵ هزار و ۷۷ داوطلب شورهای شهر و روستا در هیئت‌های اجرایی تایید صلاحیت شدند

به گزارش میرزا کوچک نیوز، به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، محمد احمدی‌پور اظهار داشت: رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها  پس از 7 روز 24 فروردین در هیئت‌های اجرایی استان گیلان پایان یافت.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان گفت: از مجموع 15 هزار و 498 داوطلب ثبت نامی شوراهای شهر و روستا که نام‌نویسی آنها نهایی شده بود در این مدت 164 نفر انصراف دادند، 15 هزار و 77 نفر تایید صلاحیت شدند و 257 نفر نیز صلاحیتشان رد شد.

وی با بیان اینکه هیئت‌های اجرایی بر اساس قانون به وظایف خود در گیلان به‌خوبی عمل کردند افزود: بر اساس بخشنامه‌های وزارت کشور گزارش‌های مراجع چهارگانه استعلام باید با اسناد همراه می‌شد تا قابل رسیدگی و اثرگذاری در روند بررسی صلاحیت‌ها باشد.

احمدی‌پور با اشاره به اینکه وضعیت قطعی این افراد پس از نظر هیئت‌های نظارت  مشخص می‌شود گفت: هیئت‌های نظارت شهرستان و بخش از 25 فرودین کارشان را آغاز کردند و تا 31 فروردین بررسی‌های خود را درباره صلاحیت آن دسته از داوطلبانی که در هیئت اجرایی تایید شدند انجام می‌دهند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان این که هیئت‌های نظارت، اول اردیبهشت ماه نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان را به هیئت‌های اجرایی اعلام می‌کنند، افزود: فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها نیز دوم اردیبهشت ماه نتایج بررسی صلاحیت‌ها را به داوطلبان اعلام می‌کنند.

وی اظهار داشت: داوطلبان رد صلاحیت شده شوراهای شهر و روستا می‌توانند سوم تا ششم اردیبهشت ماه اعتراض خود را به ترتیب به هیئت‌‌های نظارت استان و شهرستان اعلام کنند.

احمدی‌پور خاطرنشان کرد: از هفتم تا شانزدهم اردیبهشت ماه هیئت‌های نظارت استان و شهرستان فرصت دارند تا به شکایات داوطلبان رسیدگی کرده و بررسی نهایی خود را انجام دهند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: هفدهم اردیبهشت ماه هیئت‌های نظارت استان و شهرستان نیز نظر نهایی و قطعی خود در خصوص شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده از طریق ستاد انتخابات به فرمانداری‌ها وبخشداری‌های ذی‌ربط اعلام می‌کنند.

وی با بیان اینکه فرمانداری‌ها نیز از تاریخ هیجدهم تا بیستم اردیبهشت برای تهیه و انتشار آگهی اسامی نامزدها فرصت دارند، افزود: تبلیغات انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا از تاریخ بیست و یکم اردیبهشت به مدت 7 روز انجام می‌شود.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.