×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
فراوانی نزاع و درگیری در گیلان

به گزارش میرزا کوچک نیوز،محمدرضا جعفری خیرخواه ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی بررسی نزاع و درگیری در گیلان اظهار کرد: سال گذشته 500 هزار پرونده نزاع و درگیری در پزشکی قانونی استان به ثبت رسیده است.

وی 70 درصد از افراد در درگیری و نزاع‌ها را مرد عنوان کرد و افزود: در 30 درصد از درگیری‌ها زنان شرکت می‌کنند.

جعفری خیرخواه با بیان اینکه گیلان استانی فرهنگی محسوب می‌شود، تصریح کرد: نزاع و درگیری در گیلان از فراوانی بیشتری برخوردار است.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی گیلان نزاع و درگیری را منشأ بسیاری از جرائم قتل، تخریب اموال عمومی، ضرب و شتم و … خواند و بیان کرد: کاهش نزاع و درگیری نیازمند فرهنگ‌سازی است.

وی بر بررسی و شناخت پدیده نزاع‌های دسته‌جمعی تاکید کرد و گفت: نزاع دسته‌جمعی ریشه در ویژگی‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و محیطی جامعه دارد و نیازمند شناخت کامل و دقیق از مسائل مختلف در جامعه و روابط متقابل فرد و جامعه و نظام حاکم بر این روابط است.

جعفری خیرخواه با اشاره به اینکه نزاع نوعی برخورد جمعی ستیزه‌جویانه و پرخاشگرانه است، خاطرنشان کرد: نزاع و درگیری را می‌توان به عنوان یکی از مسائل اجتماعی در حوزه کج‌روی و انحراف‌ها تلقی کرد که در تمام جوامع سنتی یا مدرن و سنین پیری یا جوانی با درجه‌های متفاوتی مطرح است.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی گیلان پیشگیری از وقوع جرم را نیازمند ارتقای فرهنگی دانست و یادآور شد: مهم‌ترین دلیل افزایش نزاع در جامعه کاهش آستانه تحمل افراد است.

وی خواستار شناسایی عوامل کاهش آستانه تحمل افراد در جامعه شد و اظهار کرد: کاهش نزاع و درگیری نیازمند شناسایی عوامل این موضوع و برطرف کردن آن در جامعه است.


منبع:فارس

 

 

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.