×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 8 May , 2024
معرفی 5 هزار و 800 متر مربع از زمین موقوفه سیدحسین شارمی برای اجرای طرح ملی مسکن

به گزارش خبرنگار میرزاکوچک نیوز از صومعه سرا، سیدمحمد جوادپور در نشست خبری با اصحاب رسانه این‌ شهرستان با گرامیداشت هفته وقف از تغییر نامگذاری روز وقف به ۱۶ ربیع الاول بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و اظهار کرد: در هفته‌ای که میلاد پیامبر(ص) در آن واقع شده، مطابق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه هفته وقف را اجرا می کنیم.

 

وی با بیان اینکه در یکسال گذشته ۳۳۰ هکتار از اراضی موقوفات صومعه سرا ثثبیت مالکیت و در ۳۰ فقره سند مالکیت تک برگی صادر شد افزود: ارزش ریالی اسناد مالکیت ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

 

رئیس اوقاف و امورخیریه صومعه سرابا بیان اینکه تثبیت موقوفات بنابر اهداف این سازمان بسیار مهم است گفت: در تلاشیم تا پایان سال جاری برای تمام‌موقوفات سند تک برگ اخذ نماییم.

 

جوادپور با اشاره به اینکه شهرستان صومعه سرا دارای 110 موقوفه و بیش از 2 هزار رقبه است تصریح کرد: در راستای اجرای نیات واقفین ۵۰۰‌ملیون تومان در سال جاری به فقرا و نیازمندان کمک نقدی و غیر نقدی شده است.

 

وی بیان کرد: در سال تحصیلی امسال ۳۰۰ بسته مهر تحصیلی شامل کیف و لوازم التحریر برای دانش آموزان کم برخوردار به مبلغ ۲۱۰ میلیون تومان و حدود 10 میلیون تومان لباس برایشان تهیه و خریداری شد .

 

رئیس اوقاف و امور خیریه صومعه سرا اظهار کرد: در هفته دولت اخیر برای اولین بار در طول سال‌های اخیر سه پروژه  توسعه و بازسازی بقعه سیاه تن، افتتاح پروژه و بازسازی بقعه عینعلی و زینعلی و رونمایی از ضریح جدید سیدمهدی آقا صومعه سرا با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

 

جوادپور با اشاره به اینکه 90 درصد هزینه های مذکور صورت گرفته در قالب طرح مودت انجام گرفته است افزود: در حوزه اقتصادی و بهره وری این سازمان در یک سال گذشته ۲۲۰۰ اصله نهال را در بقعه سیدزکی مناره بازار و سیدحسین لیفشاگرد کشت کرده که نگه داری آن بر عهده هیئت امنا است و برداشت آن هم صرف هزینه های بقعه می شود.

 

وی گفت: 5 هزار و 800 متر مربع از زمین موقوفه سیدحسن شارمی را برای طرح ملی مسکن معرفی کرده ایم که اگر در کمیته مسکن استان مصوب شود طی تفاهم نامه ای که با راه و شهرسازی خواهیم داشت ۱۵۰‌واحد می توانند در آنجا بسازنند.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه صومعه سرا با بیان اینکه در حوزه اقتصادی پیگیر راه اندازی استخر ماهیان خاویاری سیدابراهیم و سلیمان دهنده هستیم تصریح کرد: صیانت و احیای موقوفات و احیا و آبادانی بقاع متبرکه از وظایف اوقاف و امور خیریه است.

 

جوادپور خاطرنشان کرد:  برگزاری مسابقه نقاشی وقف برای نونهالان با مشارکت کانون پرورش فکری، برپایی محفل انس با قرآن، سخنرانی قبل از خطبه نماز جمعه گوراب زرمیخ، برگزاری ویزیت رایگان از جمله برنامه های مهم این اداره در هفته وقف است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.